Аналіз методичної роботи Ракошинської ЗОШ І-ІІІ ступенів

за 2016-2017 навчальний рік

 

Згідно з принципами й положеннями нормативних і директивних документів про освіту, рекомендаціями районного методичного кабінету, методична робота в школі у минулому навчальному році була спрямована на розвиток творчої особистості вчителя, підвищення ефективності навчання учнів, досягнення ними високого рівня засвоєння програмового матеріалу. Педколектив школи свою роботу сконцентрував над такою проблемою: «Творча діяльність вчителів та учнів в умовах інформаційно-комунікаційних технологій».

У минулому навчальному році свою роботу вчителі проводили під девізом: „Школа не може стояти на одному рівні розвитку, вона потребує урізноманітнення педагогічних методів в ім'я зростання професійної майстерності, фахової кваліфікації освітян".

Система методичної роботи у школі будується таким чином, щоб створити належні умови для підвищення професійної майстерності кожного педагогічного працівника. Структура науково-методичної роботи органічно поєднує розгляд основних науково-методичних проблем педагогічними радами, науковий пошук предметних об’єднань та творчих груп із вивчення та впровадження ефективних освітніх технологій

Свою увагу педагогічний колектив зосередив на таких питаннях:

  • активне впровадження й використання досягнень і рекомендацій психолого-педагогічної науки;
  • надання допомоги вчителям у впровадженні інноваційних технологій у навчально-виховний процес, в оволодінні методичними прийомами навчання, виховання й розвитку учнів;
  • залучення вчителів до творчого педагогічного пошуку в процесі реалізації шкільної науково-методичної проблеми: „Зростання професійної майстерності вчителів шляхом впровадження нових педагогічних технологій у навчально-виховний процес";
  • створення колективу однодумців, які зберігатимуть традиції школи й активно впроваджуватимуть інноваційні освітні технології в практику роботи;
  • стимулювання ініціативи і творчості членів педагогічного колективу та активізація їхньої діяльності в науково-дослідницькій, пошуковій роботі;
  • вияв недоліків, труднощів і перевантажень у роботі педагогічного колективу та запобігання їм;
  • розвиток світогляду, професійних і морально-особистісних рис членів педагогічного колективу шляхом самоосвіти і самовдосконалення;
  • виховання громадянина, патріота рідної землі, активного учасника державотворчих процесів

Велику увагу педагоги школи приділяли вивченню проблеми підготовки старшокласників до зовнішнього незалежного тестування з основних дисциплін.

Головні зусилля було зосереджено на надання реальної, дієвої допомоги педагогічним працівникам у підвищенні їхньої професійної майстерності, створенні творчої атмосфери для впровадження в навчально-виховний процес інноваційних технологій.

Рівень педагогічної майстерності протягом 2016-2017 навчального року зріс. У цьому відіграла певну роль система методичної роботи, сконцентрована навколо методичної проблеми: «Зростання професійної майстерності вчителів шляхом впровадження нових педагогічних технологій у навчально-виховний процес».

Велику увагу педагогічні працівники приділяють формуванню особистості учнів, рівневі здобуття та засвоєння ними знань.

Протягом минулого навчального року методична робота в школі проводилася згідно річного плану, затвердженого на засіданні серпневої педради.

Школа брала участь у підготовці та проведенні семінарах шкільного, районного рівнів.

Методична робота в школі, а також проблема, над якою працював колектив, стимулювала окремих педагогічних працівників до підвищення свого кваліфікаційного рівня. За наслідками атестації, у минулому навчальному році атестувалися шість педагогів. Робота над методичними проблемами активізувала форми методичної підготовки кожного вчителя, підняла на більш високий рівень його теоретичну підготовку, надала чіткості і цілеспрямованості практичним заходам з різними категоріями вчителів. Традиційним стало проведення методичних оперативних нарад. Саме вони дають можливість своєчасно вирішувати завдання, що виникають у процесі роботи. Протягом року в тематику оперативних нарад включались опрацювання нормативно-правових документів, огляд нових публікацій, з питання формування мотивації навчальної діяльності учнів.

Було організовано роботу методичної ради школи, творчих груп, затверджено план їхньої роботи. Члени методичної ради обговорювали рішення з питань роботи школи, члени творчої групи готувалися до проведення педагогічних рад, будували свою роботу навколо визначених проблем.

Проведені всі заплановані засідання педагогічної ради. На засідання виносилися наступні питання:

  1. Успішність учнів – якість роботи вчителя.
  2. Про стан викладання та рівень навчальних досягнень учнів з української мови та літератури, математики (предмети, які виносяться на ЗНО).
  3. Формування здорового способу життя дітей - одне з головних завдань школи та сім’ї.
  4. Про стан викладання історії України, та предметів художньо-естетичного циклу тощо.

Згідно спланованого графіку працювали атестаційна комісія школи, предметні методичні об'єднання, «Школа молодого вчителя», рада школи. Належна робота здійснювалася в напрямку підвищення фахової майстерності вчителів у ході курсової перепідготовки.

Членами «Школи молодого вчителя» є семеро молодих та новопризначених вчителів. Це: Лях М.В. – новопризначений вчитель інформатики, Товт В.О. – вчитель хімії (стаж 1 рік), Гойдаш Т.В. – вчитель фізичної культури (стаж 3 роки), Біланинець К.І. – вчитель музики та художньої культури (стаж 4 роки), Швець М.Ю. – психолог школи (стаж 4 роки), Чорней М.В. – вчитель математики та інформатики (стаж 3 роки), Товт Я.В. – вихователь ГПД (стаж 4 роки).

На засіданнях з молодими вчителями обговорювалися наступні питання:

  1. Оформлення шкільної документації.
  2. Як зробити урок ефективним? Психологія спілкування учитель — учень.
  3. Робота з учнями схильними до правопорушень
  4. Співпраця батьків і класного керівника у навчально-виховному процесі.
  5. Розгляд різних ситуацій на уроці.
  6. Практична робота: «Конфліктні ситуації на уроці. Як їх уникнути?».
  7. Впровадження в практику роботи інноваційних педтехнологій. Інформаційні технології навчання.
  8. Технологія диференційованого навчання.
  9. Створення оптимальних умов для високої ефективності уроку.

У школі діяли такі методичні об’єднання: суспільно-гуманітарного циклу (керівник Брусьо Л.Ю., вчитель української мови та літератури), фізико-математичного циклу (керівник Гевці О.А., вчитель математики), природничий цикл (керівник Федорчук О.В., вчитель біології), вчителів іноземної мови та художньо-естетичних дисциплін (керівник Слов’янин Н.Ю., вчитель німецької мови), вчителів початкових класів та вихователів ГПД  (керівник Тягур С.В.). Високу майстерність вчителі та учні показали під час проведення декади української мови та літератури під девізом «Ми чуємо тебе, Тарасе, крізь віка», тижня математики, у проведенні якого були залучені студенти-практиканти, за назвою «Сучасні піфагори» тощо.

Самовіддана праця педагогів, безумовно, впливає на якість навчально-виховного процесу. Високий рівень учнів підтвердився результатами олімпіад різного рівня, конкурсами. 23 учнів школи стали учасниками II етапу Всеукраїнських предметних олімпіад, троє - учасники III етапу.

Індивідуальні форми методичної роботи з педагогами школи включали наставництво, консультування, взаємовідвідування занять і позакласних заходів, самоосвіту педагогів. Протягом навчального року 7 учителів пройшли фахову перепідготовку при ЗІППО м.Ужгород.

У 2016-2017 н.р. в школі проведено всі заплановані предметні тижні, які показали, що вчителі та учні постійно у пошуках нового, цікавого, що дозволяє розвивати творчі здібності учнів. Реалізація творчих можливостей обдарованої учнівської молоді здійснювалася у школі через залучення учнів у проведення різних конкурсів, турнірів шкільного та районного рівнів. У шкільному турі інтелектуально-розважального конкурсу  «Найерудованіший четвертокласник – 2017» взяло участь дев’ятеро учнів четвертих класів. Перше місце у шкільному, а згодом у районному етапі посіла учениця 4-А класу Кармазин О. (вчитель Стегней О.В.). У секції Малої Академії наук учениця 10 класу Смужаниця Д. отримала перше місце у номінації «Літературознавства, фольклористики та мистецтвознавства» (керівник Пінджоля Н.В.).

На базі школи було проведено два районні семінари (засідання «Школи педагогічної майстерності» (секція вчителів фізики) «Активізація пізнавальної діяльності учнів в процесі вивчення фізики»; засідання круглого столу на тему: «Чорнобиль: і біль, і пам'ять, і тривога …» за участі учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та  заступників директорів з виховної роботи шкіл І-ІІІ ступенів).

Видані всі, заплановані навчально-виховним процесом, накази.

Аналіз стану методичної роботи за минулий навчальний рік дає підстави переконатися у правильному виборі проблеми, над якою працює педагогічний колектив школи, можна вважати, що загальношкільна методична проблема педагогічним колективом реалізована.

Аналіз методичної роботи, проведеної протягом минулого 2016-2017 н.р. показав, що у школі створені належні умови для розкриття можливостей і здібностей педагогів, для освоєння ними передового педагогічного досвіду, сучасних педагогічних технологій.

Разом з тим в організації методичної роботи багато невирішених проблем, суттєвих недоліків:

•  не досить ефективно працювали шкільні методичні об'єднання. Окремі засідання проведено не на належному теоретичному та практичному рівнях, не за планом;

  • мали місце істотні недоліки в інформаційному забезпеченні вчителів;
  • потребує вдосконалення робота шкільної методичної ради;

•  жоден вчитель школи не взяв участі у конкурсі «Вчитель року».

З метою подальшого вдосконалення роботи з педагогічними кадрами, підвищення рівня методичної роботи у новому навчальному році слід звернути увагу на наступне:

  1. У 2017-2018 навчальному році працювати над науково-методичною проблемою «Підвищення професійної компетентності педпрацівників і формування компетентностей учнів в умовах Державного стандарту початкової, базової та середньої школи».
  2. Затвердити склад методичної ради школи (керівник Когут М.М.).
  3. Затвердити мережу колективних форм методичної роботи:

1. Шкільні предметні методичні об'єднання:

  • вчителів суспільно-гуманітарного циклу (керівник Брусьо Л.Ю.);
  • вчителів фізико-математичного циклу (керівник Гевці О.А.);
  • вчителів іноземної мови та художньо-естетичних дисциплін (керівник Слов’янин Н.Ю.);
  • вчителів природничого циклу (керівник Федорчук О.В.);
  • вчителів початкових класів та вихователів ГПД  (керівник Тягур С.В.).
  1. Методичне об'єднання класних керівників (керівник Когут М.М.).
  2. Школу становлення молодого вчителя (керівник Кельман О.Д. - раз на місяць.
  3. Психолого-педагогічний   семінар   з   науково-методичної   проблеми   школи (керівник Когут М.М.) - чотири рази на рік.
  4. Творчі групи вчителів з вивчення та впровадження у практику проблемних питань (керівники Іванчова Н.В. та Білич Н.М.).
  5. Інструктивно-методичні наради (відповідальний Когут М.М.) - раз на місяць.
  6. Клуб творчих педагогів (керівник Пінджоля Н.В.).

IV.     Провести епізодичні заходи з педагогами:

  1. Творчі звіти вчителів, які атестуються на вищу категорію та педагогічне звання (керівник Кельман О.Д.).
  2. Предметно-методичні тижні (відповідальна Кельман О.Д.) (згідно графіка)
  3. Творчі звіти молодих спеціалістів (відповідальна Кельман О.Д.) – четверта декада квітня.

                 4.  Шкільні педагогічні виставки (відповідальні Когут М.М., Лендєл          Н.В.).

  1. Педагогічний портрет творчого методичного об'єднання (відповідальна Когут М.М.) – березень.
  2. "Круглий стіл" на тему: «Проблема школи: наші здобутки» (відповідальна Когут М.М.) – лютий.
  3. Конкурс „Учитель року - 2018" (відповідальна Когут М.М.).
  1. Направити на курси підвищення кваліфікації педагогів (згідно графіку).
  2. Щомісяця випускати Методичну оперативку (відповідальна Лендєл Н.В.).

VІІ. Постійно дбати про поліпшення методичного забезпечення викладання навчальних предметів. Основною індивідуальною формою підвищення професійної майстерності педагогів вважати самоосвіту.

VШ. Налагодити дієві зв'язки всіх методичних під структур школи з методичною радою школи (відповідальна Когут М.М.).

IX.       Організувати згідно наказу методичну роботу з учителями, які отримали рекомендації під час атестації.

  1. Організувати педагогічний лекторій для батьків (відповідальна    Лендєл Н.В.).